Amarone - fotografia wnętrz

Wreszcie się nadarzyło, żebym się nieco wyżyła przy fotografowaniu wnętrz. Jako architekt z wykształcenia mam do wnętrz i słabość i respekt równocześnie. Pewnie z racji tej iż niegdyś sama wnętrza projektowałam,  dość swobodnie przychodzi mi wybranie odpowiedniej perspektywy i ciekawego kadru. Szybko wyszukuje walory otoczenia i staram sie je wydobyć, nie zapominając o próbach przeniesienia klimatu wnętrza. Jest to  dość utrudnione kiedy miejsce takie na restauracje, kawiarnie, są pozbawione gości, gdyż mogą sprawiać wrażenie "zapomnianych". Jest jeszcze trudniej jednak, gdy na sali goście się pojawią. Po pierwsze trudno komuś przeszkadzać kiedy przyszedł się zrelaksować przy kawie, czy zjeść w spokoju obiad. Po drugie osoby sfotografowane przy okazji takiego zlecenia, muszą wyrazić zgodę na publikację zdjęcia, jeśli ich postacie są rozpoznawalne. Zalecam nie lekceważyć przepisów dotyczących prawa do wizerunku.

W jednym z piękniejszych krakowskich hoteli , w  Hotelu Pod Różą,  fotografowałam wnętrza restauracji Amarone z wejściem od zaułku Św. Tomasza oraz winotekę znajdująca sie w podziemiach hotelu. Restauracja główna musi trochę poczekać, ale tez dostanie nowe, aktualne zdjęcia z mojej puszki :).
Kuchnia Hotelu Po Różą jest na prawdę godna polecenia. Znany francuski przewodnik gastronomiczny rekomenduje ja jako jedną z najlepszych w Europie. Renomowany ranking Wine Spectator uznał tutejszą kartę win za jedną z najlepszych na świecie. Teraz już wiecie gdzie wybrać się na wykwintna romantyczną kolację ;)

Dla dociekliwych - użyłam obiektywu  Canon EF 17-40mm f/4L USM. Bardzo mi się podoba praca na tym szkiełku.


4 komentarze: